Monday, July 02, 2012

speechless

speechless rini.. jumpa supervisor tesis. and do you know what he said to me?? i couldn't make it. so, to make it clearly and simple,, tesis tak lepas untuk sem ni. so mksudnye apa? amek sem depan la.. to be honest, mmg tk boleh buat tesis.. dengan major, minor, new subject lagi gila apa.. dh la minor pon same berat dengn major. plus supervisor aku tu dh la writer, and of course he can see through all the mistakes. ada  6 org dengn dia, lima2 tak lepas, sorg je yang lepas. yeyah,, aku tk boleh buat writing kalau keje studio berlambak2. i can't focus. penah lak aku wt formal writing. formal speaking pon tak boleh.. yang aku boleh buat pon smua informal. mende yg bersahaja.. formal mmg fail. tak kire la bm ke bi ke, bhsa india ke. bila dia ckp cmtu, wajah mak ayah aku terbayang. ya allah, mcmne ni.. actually, aku mmg dh give up dgn tesis ni. memndangkn dh lama sgt tnggl penulisan dan kesasteraan ni. ingt dh tkde, upenye mmg ada klu nk mek kos ni.

tpi dia kata, dia kasi panduan lain.. mknanya, buat lah penulisan berdasarkan pengalamn kite sepanjang berada dalam kos ni.. hoo aku bajet mmg dia suh amek sem depan. aku bru nak call ayah terus tdi.. so, mybe ni cara terbaik la nk slamatkn kami ni ha. so buatlah ikut kreativiti masing2. nk wat cm novel ke apa. aku rase yg ni ku boleh insyaallah. tp kena bg bhasa bunga2 sket la kt dia. dia kn penulis. mana ske bahasa2 yg mentah ni. jadi, dri aku nk give up td, terpancarlah stu sinar harapan di situ.. walaupn kecil dan jauh, jnji aku boleh melihatnye.. so kalau aku buat tak la fail kn?? dan aku akan buat terbaik. sebaik yg mungkin,. tpi aku tau sem ni aku tak boleh mengharap apa2 pon. walau dpat anugerah 3 kali, tpi aku tak yakin yg final ni. nth la. tp spe tau kn? yang tentukan allah. kite hanya perlu berusaha sebaik mungkin. berdoa dan tawakal.. dan perlu redha apa yg ditentukan allah. smua org kata markah tak penting, yg pnting ilmu dan pengalaman. yess i know. aku akan sentiasa belajar untuk membetulkan kesilapan aku. apa yang penting, NEVER STOP LEARNING :)

No comments:

Post a Comment